Geschiedenis

We zijn begonnen als bewonersbelangenvereniging 't Hof-Twijnmeer. In 1985 is de bouw van de Dreefhoef, Slothoef en Wan begonnen. 6 premie-B woningen, 7 premie-A woningen, 6 vrije sector woningen, 12 huurwoningen en 6 seniorenhuurwoningen.

Bouw van een premie-B woning

In Gemonde is het traditie dat iedere wijk een kindercarnavalswagen bouwt. Eind 1986 is begonnen met de bouw van de kindercarnavalswagen genaamd 'De wijk in aanbouw'. Resultaat 4e prijs (van de 4 deelnemers).
Op een open plek in de wijk werd een bouwhal gemaakt van steigermateriaal en zeil.
Tot op heden wordt er ieder jaar nog fanatiek een kindercarnavalswagen gebouwd.

Er zijn door de jaren heen vele 1e prijzen gehaald. Niet alleen met de wagen, maar later ook met loopgroepen van de oudere jeugd en volwassenen in de wijk.

Eerste kindercarnavalswagen Wijk in aanbouw

Om de kinderen fijn te laten spelen is er contact opgenomen met de toenmalige gemeente Boxtel voor het oprichten van een mooie speeltuin. De vaders en moeders hebben naar eigen ontwerp de speeltuin gebouwd. Deze kreeg ieder jaar een onderhoudsbeurt. Dit was tevens een gezellig samenzijn van alle buurtbewoners. Jong en oud hielp mee om de speeltuin weer netjes te maken.

Nu staat er een nieuwe speeltuin vanuit de huidige gemeente St. Michielsgestel.

De oude speeltuin na een opknapbeurt

Vanaf de zomer 1987 zijn er jaarlijks spelletjesmiddag voor de kinderen met BBQ georganiseerd. 's Avonds was er een BBQ voor de volwassenen. Later kwam hier ook een kindermarkt bij op zondag.

Buurtfeestje met een BBQ

Tevens organiseerde de buurtvereniging een Sinterklaasmiddag, paaseieren zoeken
en nog vele andere activiteiten door het jaar heen.

Op Koninginnedag werden vaak een voetbal- en/of volleybalwedstrijd gehouden, ook daar was de buurt altijd voor te vinden. t Hof had n van de beste voetbalteams die er mee deden.

Sinterklaas in de kei Voetbalteam met Koninginnedag

In de zomer van 1989 woonde er een diamanten bruidspaar in t Hof. Dhr. en Mevr. Swanenberg, woonachtig op het Wan. Ter gelegenheid van deze huldiging is door de buurtbewoners de gehele wijk versiert.

Versierde straat voor het diamanten bruidspaar